Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

«Μια περίπτωση περιβαλλοντικής δράσης με τη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών»

«Μια περίπτωση περιβαλλοντικής δράσης με τη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών»
Η δράση πραγματοποιήθηκε από τα μέλη της Π.Ο. του Κ.Π.Ε. Κιλκίς σε συνεργασία με τους εκπ/κούς και μαθητές/-τριες του Δημοτικού Σχολείου Ν. Γυναικοκάστρου στις 4 & 8 Ιουνίου 2010.
Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών ως μια από τις στρατηγικές που αναμένεται να συμβάλλει στη δημιουργία εκπ/κών ευκαιριών στην κατεύθυνση της εκπ/σης για την αειφορία κατά τη γνώμη μας είναι ακόμη ζητούμενο...
Η γέννηση της ιδέας και της μορφής της δράσης…
Η σε εκκρεμότητα ‘ανοικτή’ πρόσκληση των μαθητών/τριών του σχολείου και η ‘δέσμευση’ της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου να τους επισκεφτεί στο χώρο τους.
Η εγγύτητα των εγκαταστάσεων του Κέντρου και του σχολείου..
Σκοπός της δράσης η κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/-τριών και της τοπικής κοινωνίας του Νέου Γυναικοκάστρου για ένα περιβαλλοντικό ζήτημα της περιοχής τους και η αειφορική διαχείρισή του.
θέματος θα έπρεπε να ενισχύει και το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που ήδη υλοποιούσαν τα παιδιά στο πλαίσιο του δικτύου Ήχος και φύση.
Το αντικείμενο της δράσης…
Αναζητώντας κάτι που να μας ενώνει και να είναι από το άμεσο περιβάλλον μας , εστιάσαμε στο Μεγάλο ή Βούρκο Ρέμα.
Το ρέμα ανήκει στην υδρογεωολογική λεκάνη Γυναικοκάστρου-Μικροκάμπου και σ’ αυτό απολήγουν μια σειρά μικρορεμάτων και χαραδρώσεων.
Το ρέμα διασχίζει όλη τη λεκάνη, συγκεντρώνει τα επιφανειακά νερά της περιοχής και μέσω της τάφρου του Ανθοφύτου τα διοχετεύει στον Αξιό ποταμό.
Τεχνικός –τεχνολογικός εξοπλισμός ψηφιακά μέσα…
 Βιντεοκάμερα & τρίποδας
 Φωτογραφική μηχανή
 Διαδραστικός πίνακας
 3 Ψηφιακά κασετόφωνα
 1 Η.Υ.
 Λογισμικό επεξεργασίας εικόνων, κ.ά.
ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ:
Α΄& Β΄ΤΑΞΗ
Γ΄, Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄
• ΦΑΣΗ 1Η:
• ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΦΥΛΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΟΥ Κ.Π.Ε ΚΙΛΚΙΣ
• ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ
• ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ
• ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΜΑ
ΦΑΣΗ 2Η
• Εργασία σε ομάδες των μαθ. της Ε΄& ΣΤ΄ με αντικείμενο προβληματισμού το ερώτημα: «Επηρεάζει το ρέμα την περιοχή και αν ναι με ποιο τρόπο;»
• Παρουσίαση των σκέψεων των ομάδων στους μαθητές της Γ΄& Δ΄ τάξης με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
• Πληροφορίες για το ρέμα από μαθήτριες. Τις πληροφορίες τις συνέλεξαν χωρίς να τους ζητήσει κανείς να το κάνουν!!!
• Παρότρυνση των παιδιών να μιλήσουν για το ρέμα, τα οφέλη και τα προβλήματά του και σε άλλους-Προβληματισμός για τον τρόπο θα μπορούσαν να το κάνουν. Τα παιδιά σκέφτηκαν…
• Να κάνουν μια αφίσα
• Να γράψουν στην εφημερίδα του σχολείου
• Να στείλουν μια επιστολή
• Να αναρτήσουν φωτογραφίες στην ιστοσελίδα του σχολείου
• Να βάλουν στην ιστοσελίδα βίντεο με στιγμιότυπα της δράσης…
Ρωτήσαμε τα παιδιά αν θέλουν να φτιάξουν μια ταινιούλα με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και να την αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους. Ο προϊστάμενος του σχολείου πρότεινε στα παιδιά να την παρουσιάσουν & στην εκδήλωση λήξης του σχολικού έτους.
Τα παιδιά δέχτηκαν με ενθουσιασμό…
Ομάδες εργασίας
Σεναριογράφοι
Ηθοποιοί
Μουσικοί
Σκηνογράφοι
Tάξεις Γ΄,Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄
ταινία με περιβαλλοντικό μήνυμα

Tάξεις Α΄& Β΄
Δραματοποίηση περιβαλλοντικής ιστορίας
Η Ξένια η βίδρα, η Φλο,
ο Τζο και οι άλλοι
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
• Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν. Τα μηνύματα των παιδιών έφτασαν στους κατοίκους του χωριού αλλά και στους χρήστες του διαδικτύου χωρίς τη δική μας διαμεσολάβηση.
• Από τη δράση αυτή δεν ωφελήθηκαν μόνο τα παιδιά αλλά και μεις οι εκπ/κοί (εξοικείωση με το διαδραστικό πίνακα, απόκτηση τοπικής γνώσης, κ.ά.)
• Σημειώνουμε πως δεν ήταν ζητούμενο της δράσης να γίνει συστηματική προσέγγιση εννοιών που να σχετίζονται με το ρέμα μέσω μετρήσεων, παρατήρησης, καταγραφών, κ.ά.
• Έχουμε την αίσθηση για να μην πούμε τη βεβαιότητα ότι το επόμενο σχολικό έτος τα ίδια τα παιδιά θα ζητήσουν να ασχοληθούν με το ρέμα και τον Αξιό ποταμό
• Ο χρόνος θα δείξει αν έχουμε δίκιο.
Καλό καλοκαίρι…